You are here
Školství
aneb zamyšlení nad knihou "Globální sexuální revoluce" německé autorky Gabriele Kuby.
Evropská kultura byla založena sexuálních normách, které umožňovaly existenci rodiny. Převládaly mravy a zákony, které vedly lidi k tomu, aby se v manželství chovali zodpovědně a věrně. Rodina byla příznivým zázemím pro výchovu budoucích generací. Ty časy jsou pryč - píše Gabriele Kuby.
Britská Národní zdravotní služba (NHS) se chystá zavést nové pokyny pro posuzování dětí doporučených pro autismus a zaměřit se na holistické hodnocení historie duševního zdraví před předepsáním blokátorů puberty. Holistický, tedy celostní přístup v medicíně znamená léčbu, která bere v úvahu celého člověka, tedy nejen jeho tělesné příznaky, ale i: psychický stav, tedy emoce, stres, duševní pohoda, sociální okolnosti - např. rodina, práce, vztahy, životní styl, tzn. strava, pohyb, spánek, návyky a někdy i duchovní rozměr - např. hodnoty, víra, smysl života. Podstatou holistického přístupu v medicíně především je, že lékař či terapeut se nesoustředí jen na nemoc samotnou, ale snaží se porozumět člověku jako celku, jeho příběhu a souvislostem, které ke zdravotnímu stavu vedly - a to samozřejmě včetně ovlivnění sociálním prostředím. Cílem holistického přístupu je nejen nemoc léčit, ale i posílit celkové zdraví, prevenci a kvalitu života.
Jistě se lze shodnout na tom, že děti a dospívající nejsou dospělí jedinci, a že právě dětem první listy v knize života popisují právě lidé z jejich nejbližšího okolí. Každý člověk, kterého dítě vidí, jej něco učí. Vzdělání je klíčovým nástrojem rozvoje společnosti. Investice do vzdělání je nejziskovější oblastí a klíčem k úspěchu společnosti. Je tedy důležité se zamyslet nad tím, co je obsahem vzdělávání dětí - zda prázdné a nebezpečné ideologické konstrukty a nebo prokázaná fakta a historické pravdy. Uvědomme si, že vzdělaná populace zlepšuje život pro každého: Právě tato teorie je jedním z pilířů rovného přístupu každého jedince k bezplatnému základnímu školství, financováním škol ze státního rozpočtu a ze zakotvení základní povinné školní docházky ve Školském zákoně (561/2004 Sb.).
Projekt Mental Gender se věnuje otázkám genderové identity, duševnímu zdraví a jeho ochraně v kontextu současné společnosti. Mental Gender se zaměřuje na informování veřejnosti o problematice transgenderismu, genderové ideologie a jejích dopadech na jedince i společnost. Zároveň podporuje duševní pohodu lidí, kteří procházejí obdobím pochybností ohledně své identity, aniž by se uchylovali k nevratným lékařským zásahům.
V posledních několika letech se genderová ideologie a transgenderismus velmi nebezpečně vkrádá do téměř všech oblastí společnosti v České republice, zejména do vzdělávacího systému a volnočasových aktivit dětí. Zejména transaktivisty pořádané "přednášky" či rádobyvzdělávací akce na téma genderismu jsou palčovým problémem několika posledních let. Transktivistické a "Queer" či "Pride" spolky dostávají včetně politické podpory a štědrých dotací rovněž široký prostor v médiích a ve veřejných prostorách - například knihovnách. LGBTQI+ aktivisté vykřikují pouze jejich moudra o utlačování a svých pseudoprávech, zatímco zastánci tradičních rodinných hodnot, specialisté a odborníci jsou umlčováni, ostrakizováni, napadáni a nevybíravě nálepkováni. Výpady transaktivistů trpí rovněž lidé, kteří původně propadli transideologii, rozhodli se vrátit ke svému biologickému pohlaví a hovoří o jejím závažném nebezpečí - zejména pro děti.
"Sexualizace dětí? Vzestup komplexní sexuální výchovy" od světově významné pedagožky Dr. Joanny Williamsové se kriticky zaměřuje na koncept komplexní sexuální výchovy (CSE) a jeho politické implikace. Autorka vysvětluje, že se jedná o globální projekt nadnárodních institucí, jehož cílem není pouze vzdělávání dětí, ale především formování jejich hodnot a postojů způsobem, který podkopává tradiční rodinné, národní a kulturní struktury. V rámci tohoto textu se soustředíme na klíčové politické aspekty knihy a analyzujeme je na základě citací přímo z textu.
- 1 z 6
- následující ›