You are here
edukace
aneb zamyšlení nad knihou "Globální sexuální revoluce" německé autorky Gabriele Kuby.
Evropská kultura byla založena sexuálních normách, které umožňovaly existenci rodiny. Převládaly mravy a zákony, které vedly lidi k tomu, aby se v manželství chovali zodpovědně a věrně. Rodina byla příznivým zázemím pro výchovu budoucích generací. Ty časy jsou pryč - píše Gabriele Kuby.
Britská Národní zdravotní služba (NHS) se chystá zavést nové pokyny pro posuzování dětí doporučených pro autismus a zaměřit se na holistické hodnocení historie duševního zdraví před předepsáním blokátorů puberty. Holistický, tedy celostní přístup v medicíně znamená léčbu, která bere v úvahu celého člověka, tedy nejen jeho tělesné příznaky, ale i: psychický stav, tedy emoce, stres, duševní pohoda, sociální okolnosti - např. rodina, práce, vztahy, životní styl, tzn. strava, pohyb, spánek, návyky a někdy i duchovní rozměr - např. hodnoty, víra, smysl života. Podstatou holistického přístupu v medicíně především je, že lékař či terapeut se nesoustředí jen na nemoc samotnou, ale snaží se porozumět člověku jako celku, jeho příběhu a souvislostem, které ke zdravotnímu stavu vedly - a to samozřejmě včetně ovlivnění sociálním prostředím. Cílem holistického přístupu je nejen nemoc léčit, ale i posílit celkové zdraví, prevenci a kvalitu života.
Jistě se lze shodnout na tom, že děti a dospívající nejsou dospělí jedinci, a že právě dětem první listy v knize života popisují právě lidé z jejich nejbližšího okolí. Každý člověk, kterého dítě vidí, jej něco učí. Vzdělání je klíčovým nástrojem rozvoje společnosti. Investice do vzdělání je nejziskovější oblastí a klíčem k úspěchu společnosti. Je tedy důležité se zamyslet nad tím, co je obsahem vzdělávání dětí - zda prázdné a nebezpečné ideologické konstrukty a nebo prokázaná fakta a historické pravdy. Uvědomme si, že vzdělaná populace zlepšuje život pro každého: Právě tato teorie je jedním z pilířů rovného přístupu každého jedince k bezplatnému základnímu školství, financováním škol ze státního rozpočtu a ze zakotvení základní povinné školní docházky ve Školském zákoně (561/2004 Sb.).
Jak dlouho budou rodiče mlčet, když ideologie zachází příliš daleko. Tříleté dítě vyhozeno ze školky skutečně kvůli údajné „transfobii“. To není sci-fi, ale realita britského školství podle oficiálních statistik. Učitelé prý „ochraňují rozmanitost“, ale opravdu dává smysl trestat batolata za to, že nerozumí nevědeckým a zvráceným konstruktům, které si vymýšlejí dospělí? Když ideologie vítězí nad zdravým rozumem, platí za to ti nejmenší. Kde tedy končí ochrana menšin a začíná ideologický tlak? A jedná se skutečně o "ochranu menšin", nebo spíše o nadřazování pseudopráv nad elementárními fakty lidské existence? Podle aktuálně nových dat totiž bylo ve Velké Británii suspendováno ze školek a škol 94 dětí kvůli údajné transfobii či homofobii - včetně jednoho tříletého dítěte. Tento případ znovu otevírá zásadní otázku: Patří vůbec zvrácená genderová ideologie a transgenderismus do školství a vzdělávání? Genderová ideologie upřednostňuje práva sexuálních menšin před právy většinové společnosti. A evidentně i před právem dětí na zdravý tělesný a duševní vývoj.
Moderní transgender aktivismus se opírá o myšlenku, že každý člověk se rodí s jakýmsi vnitřním smyslem pro "genderovou identitu". Tento koncept jim poskytuje silný argument k tvrzení, že transgender lidé vždy existovali v hojném počtu, ale teprve nyní se o nich začíná mluvit díky jejich aktivismu. Tato interpretace však neodráží historickou realitu.
"Sexualizace dětí? Vzestup komplexní sexuální výchovy" od světově významné pedagožky Dr. Joanny Williamsové se kriticky zaměřuje na koncept komplexní sexuální výchovy (CSE) a jeho politické implikace. Autorka vysvětluje, že se jedná o globální projekt nadnárodních institucí, jehož cílem není pouze vzdělávání dětí, ale především formování jejich hodnot a postojů způsobem, který podkopává tradiční rodinné, národní a kulturní struktury. V rámci tohoto textu se soustředíme na klíčové politické aspekty knihy a analyzujeme je na základě citací přímo z textu.
- 1 z 2
- následující ›