You are here

edukace

Nevhodná edukace dětí ve školství může mít závažné následky
Autor: 
Mgr. Milena Míčová

aneb zamyšlení nad knihou "Globální sexuální revoluce" německé autorky Gabriele Kuby.

Evropská kultura byla založena sexuálních normách, které umožňovaly existenci rodiny. Převládaly mravy a zákony, které vedly lidi k tomu, aby se v manželství chovali zodpovědně a věrně. Rodina byla příznivým zázemím pro výchovu budoucích generací. Ty časy jsou pryč - píše Gabriele Kuby.

Základem péče o děti identifikující se jako transgender má být holistický přístup
Autor: 
Jan Weigel

Britská Národní zdravotní služba (NHS) se chystá zavést nové pokyny pro posuzování dětí doporučených pro autismus a zaměřit se na holistické hodnocení historie duševního zdraví před předepsáním blokátorů puberty. Holistický, tedy celostní přístup v medicíně znamená léčbu, která bere v úvahu celého člověka, tedy nejen jeho tělesné příznaky, ale i: psychický stav, tedy emoce, stres, duševní pohoda, sociální okolnosti - např. rodina, práce, vztahy, životní styl, tzn. strava, pohyb, spánek, návyky a někdy i duchovní rozměr - např. hodnoty, víra, smysl života. Podstatou holistického přístupu v medicíně především je, že lékař či terapeut se nesoustředí jen na nemoc samotnou, ale snaží se porozumět člověku jako celku, jeho příběhu a souvislostem, které ke zdravotnímu stavu vedly - a to samozřejmě včetně ovlivnění sociálním prostředím. Cílem holistického přístupu je nejen nemoc léčit, ale i posílit celkové zdraví, prevenci a kvalitu života.

Děti by neměly být v rámci vzdělávání indoktrinovány transgenderovou ideologií
Autor: 
Zdeněk Chytra

Jistě se lze shodnout na tom, že děti a dospívající nejsou dospělí jedinci, a že právě dětem první listy v knize života popisují právě lidé z jejich nejbližšího okolí. Každý člověk, kterého dítě vidí, jej něco učí. Vzdělání je klíčovým nástrojem rozvoje společnosti. Investice do vzdělání je nejziskovější oblastí a klíčem k úspěchu společnosti. Je tedy důležité se zamyslet nad tím, co je obsahem vzdělávání dětí - zda prázdné a nebezpečné ideologické konstrukty a nebo prokázaná fakta a historické pravdy. Uvědomme si, že vzdělaná populace zlepšuje život pro každého: Právě tato teorie je jedním z pilířů rovného přístupu každého jedince k bezplatnému základnímu školství, financováním škol ze státního rozpočtu a ze zakotvení základní povinné školní docházky ve Školském zákoně (561/2004 Sb.).

Mohou být batolata SKUTEČNĚ TRANSFOBNÍ?
Autor: 
Tradiční rodina

Jak dlouho budou rodiče mlčet, když ideologie zachází příliš daleko. Tříleté dítě vyhozeno ze školky skutečně kvůli údajné „transfobii“. To není sci-fi, ale realita britského školství podle oficiálních statistik. Učitelé prý „ochraňují rozmanitost“, ale opravdu dává smysl trestat batolata za to, že nerozumí nevědeckým a zvráceným konstruktům, které si vymýšlejí dospělí? Když ideologie vítězí nad zdravým rozumem, platí za to ti nejmenší. Kde tedy končí ochrana menšin a začíná ideologický tlak? A jedná se skutečně o "ochranu menšin", nebo spíše o nadřazování pseudopráv nad elementárními fakty lidské existence? Podle aktuálně nových dat totiž bylo ve Velké Británii suspendováno ze školek a škol 94 dětí kvůli údajné transfobii či homofobii - včetně jednoho tříletého dítěte. Tento případ znovu otevírá zásadní otázku: Patří vůbec zvrácená genderová ideologie a transgenderismus do školství a vzdělávání? Genderová ideologie upřednostňuje práva sexuálních menšin před právy většinové společnosti. A evidentně i před právem dětí na zdravý tělesný a duševní vývoj.

Transgender aktivisté
Autor: 
Jan Weigel

Moderní transgender aktivismus se opírá o myšlenku, že každý člověk se rodí s jakýmsi vnitřním smyslem pro "genderovou identitu". Tento koncept jim poskytuje silný argument k tvrzení, že transgender lidé vždy existovali v hojném počtu, ale teprve nyní se o nich začíná mluvit díky jejich aktivismu. Tato interpretace však neodráží historickou realitu.

V souvislosti se vzestupem sexuální výchovy vyvstává otázka sexualizace dětí
Autor: 
Jan Weigel

"Sexualizace dětí? Vzestup komplexní sexuální výchovy" od světově významné pedagožky Dr. Joanny Williamsové se kriticky zaměřuje na koncept komplexní sexuální výchovy (CSE) a jeho politické implikace. Autorka vysvětluje, že se jedná o globální projekt nadnárodních institucí, jehož cílem není pouze vzdělávání dětí, ale především formování jejich hodnot a postojů způsobem, který podkopává tradiční rodinné, národní a kulturní struktury. V rámci tohoto textu se soustředíme na klíčové politické aspekty knihy a analyzujeme je na základě citací přímo z textu.